Day 44/45/46 HAMPI Weekend!

23 maart 2015 - Bengaluru, India

Nou vrijdagavond om 21:00u taxi gebeld. Om 22:12 vertrekt the Hampi Express trein naar Hospet (een stadje vlakbij Hampi). Om half 10 was de taxi er nog niet! Ik stond al beneden bepakt en bezakt met alle spullen... op een gegeven moment belde de taxi chauffeur,  de guard van t appartementen complex waar ik woon , heeft de taxi chauffeur proberen uit te leggen waar LSR Residency is... bwoah... ik begon al te zweten... 20 min voor 10 kwam ie aankakken. Bleek een nieuwe chauffeur te zijn en kende de weg niet zo goed. Hij herkende de naam van het treinstation 'Bangalore CANT' niet. Dus ik met mn gps erbij.. Hem gezegd dak een trein heb om 10u! Hij flink op de gaspedaal.. Kregen we ook net een brede langzaam rijdende vrachtwagen voor ons...AARGH!! Maargoed 5 voor 10 kwam ik aan op het station..Saskia gaan zoeken en toen het juiste perron. Hebben de tickets laten zien bij de man die tickets verkoopt, met de vraag waar we moesten zijn. Heeft hij even gecheckt en bleek dat de tickets NIET confirmed waren..!! Dus konden helemaal niet mee. Mrja zijn toch naar de goeie perron gelopen en ingestapt. Toen de conducteur ons zag en zag dat we op de wachtlijst stonden zei hij eerst ga maar naar huis... we hebben gewacht met een verbaasd gezicht en op een gegeven momen (hij was druk bezig met andere treinreizigers) zei hij wacht ik help jullie zo met een sleeper... duss in de trein gewacht op een bedje...

hebben uiteindelijk het bedrag van de tickets + 500 extra moeten betalen.. maar hadden in ieder geval ieder een bedje om in te slapen... rond 7 uur kwamen we aan in Hospet, the next day.
day 44 in de sleeper!  < --- lekker krapjes trouwens!

21 maart 2015. Zaterdag.
Een Riksjaa guy genaamd Raoel wist wel een mooi guest house.. met mooi uitzicht en wifi!
day 44 Aangekomen in Hospateaangekomen !  Day 44 Omgeving is mooi Hampionderweg in riksjaa
Dat had ik namelijk nodig om met mn mamsie te skypen vanavond want ze is jarig vandaag.. voor 600rs. voor ons beide 1 hutje. Wat wel erg basic was !!
Day 44 ons stekkieday 44 roze plee! en douche
Maar we lagen op een prachtig rustig stukje van Hampi. We hebben onze spullen uitgepakt, gedoucht en omgekleed en zijn naar de overkant van de rivier gegaan. Daar hebben we 1 scootertje gehuurd en zijn op pad gegaan.. Kon gewoon, zonder rijbewijs. Lekker touren!
day 44 vroemvroem
Eerst zijn we ergens een ontbijtje gaan eten..
Eerste tempel, was de Monkey tempel de we bezochten, voordat we daar waren moesten we 580 traptredes op!! En dat om 12u 's middags ongv. Bloedje heet, zweette ons dood.. maar het uitzicht was t waard...! Schijnbaar zijn we heel apart, aangezien veel Indian people met ons op de foto wilde ;O ! haha was wel grappig..
day 44 de trappenday 44 kiekebooday 44 Monkey tempel

Vervolgens zijn we naar the Lake gegaan hebben daar rond getourd. Het was zo warm dat we gewoon met kleren en al erin zijn gaan zwemmen.. om af te koelen! Heerlijk... maar zijn wel ernstig verbrand...though.. !
day 44 the lake

Vervolgens hebben we nog wat winkeltjes bezocht, we moesten op tijd terug bij de veerpond zijn want hij vaart na 5u niet meer.. Toen we richting veerpond liepen, wassie net vertrokken naar de overkant... dus in de schaduw... toen kwam een man met foto's over oren schoonmaken etc. en nja hij begon in mijn oor, maar wilde dat niet.. vervolges liet Saskia het toe en haalde hij Ear Stones eruit.wtf! Op ene begeven moment begon een oudere man in mijn oor, wilde niet! Na een tijdje begon ie weer.. pff... denk laat maar gaan.... betaal gewoon niks...come onday 44 veerpondjeday 44 burn baby burn

Toch gedaan naar de veerpond gegaan en terug naar ons stukje grond :P Wat gegeten bij ons guesthouse restaurant the Golden Garden.
day 44 DinnerTimeday 44 het restaurantjeday 44 dinner van sasday 44 toetje
En dernaa gaan douchen.. Maar de douch deed t niet alleen t kraantje.. dus lekker met een emmer en een kommetje gewassen >.< !! Lekker premitief! Vervolgens zijn we t stadje ingegaan om wat winkels te kijken en eigenlijk ergens te gaan chillen met een lekker biertje!  ( Heb een teenringetje gekocht ^^ ! )Maar nergens was bier te vinden, schijnbaar krijg je dat alleen aan de andere kant van de rivier, daar was the party stuff and drinking stuff! Uiteindelijk hebben we toch een plekje gevonden waar je bier kreeg, yuy ! Had ik echt zin in.. !
day 44 biertjeday 44 relax cafe Rooftop

rond half 11 zijn we richting ons kamp plekje gelopen, maar onderweg kwamen we de eigenaar tegen van Golden garden, met zn 3tjes op zijn motor naar ons stekkie gereden hihi.. nice..

Nou wilde vervolgens skypen met moeders.. hier is het 11 uur maar in nederland was het pas 6u ofzo. Dus. en blijkbaar sluit alles om 10u savonds at golden garden... wat een bullshit! Dus heb effe een bericht mogen versturen... that was it, kon moeders helaas niet live feliciteren :( ! Maar Rando heeft t wel gefimmeld aangezien ik een kaart al had geschreven voordat ik weg ging en kedootje had geregeld hihi !

Toen gaan slapen, kon niet goed slapen in dat bed.. met dat mosquito net. dat trouwens roze was en de wc ook... maar goed.. om 9u 's ochtends moesten we al uit checken. erg vroeg!

22 Maart 2015 Zondag.

Maar ik was al vroeg op... anyways hebben ingepakt en ontbeten en met een riksjaa er vandoor, hele dag tempels gaan bekijken..

ene was interesanter dan de andere en de ene had een mooier uitzicht dan de andere..

maar op een gegeven moment hadden we het wel een beetje gezien na de Elephants stable. Hij bracht ons naar een restaurantje voor lunch... lekkere spinazie pizza en pasta gegeten... derna naar een museum gebracht, waar alleen maar meer stenen beelden stonden van afgebrokkelde tempels... 10 min later stonde we al buiten... beetjes saai als je al zoveel tempels hebt gezien hihi ... no fence..!

dusss... derna zijn we naar the sunset point gegaan... om de zonsondergang te bekijken... en op die plek kwamen plots alle aapjes te voorschijn.. best schattig!! hebben daar gezeten van half 6 tot half 7 ... toen was de zon onder...

Zijn dernaa met de riksje richting hospate gereden, daar bij een restaurantje heerlijk gegeten; Hotel Hampi.. Twee min. van het station lopen.. so hebben er gerelax, gegeten en biertje gedronken.... derna betaald en naar station gelopen.. 21:05 zou de trein komen, maar hij was laat en kwam om half 10 / kwart voor 10 pas aan.. Sas en ik zijn gewoon ingestapt zonder onze tickets te laten controleren...

In de trein kwam de conducteur en blijk baar was er maar 1 bed confirmed.. Sas ging gewoon ergens anders liggen whehe.. >.< Boeiend, wachtend totdat een ander bed vrij was die niet gereserveerd was ofzo. Heb ongeveer redelijk geslapen... door mijn verbrande schouders en schouderbladen heb ik niet goed kunnen slapen en de 14 muggenbulten hielpen ook niet veel xD !! Hahaha... anyways...

23 maart 2015 Maandag..

Rond 6u 's ochtends kwame we weer aan in Bangalore Cant..

Daar riksjaa gepakt naar huis en eindelijk thuis verder geslapen en rest van de dag vrij weinig gedaan.. ! Zou eigenlijk uitgaan met de Fysio's maar die waren nog aant werk om half7 dus hebben het verzet naar n andere dag ;)

Pictures will be uplaoded later, cause there are many!!!

xoxo