Day 75 - 80. 22april tot 27 april SRI LANKAAA !!!

26 april 2015 - Chennai, India

Woensdag  22 april 2015.
Hele dag in bed gelegen. Huiswerk gemaakt, niet veel meegemaakt vandaag… Alleen heb ik wel met Ali een weekendje Sri Lanka geboekt voor dit weekend! Dus daar hebben we wel veel zin in!
Het lukte alleen niet zo een twee drie.. Ali had niks op zijn credit card staan, dus heb hem geld overgemaakt, hij heeft cash gepind in rupees en heeft hij aan Avi gegeven en Avi heeft voor ons geboekt hahaha, dus lekker via via via ! Maar we gaan dus! Yay ! Heb nog effe gebabbeld met Randy en gechat met moeders die trouwens naar Budapest is!! Gaat daar kijken voor vakantie huisjes, nice!

Donderdag 23 april.
Ik heb thuis huiswerk gemaakt nog steeds bezig aan mijn stuk voor school, nog steeds niet af :O ! Maar heb de tijd tot eind mei. Begin juni begint mijn volgende blok pas. Maar heb vandaag ook een begin gemaakt met inpakken. Heb mijn Indian Kotras met de hand gewassen. Eerste paar keer moet met hand gewassen worden want anders verkleurd  je hele was! Deze  buiten laten drogen, en met de hot weather in Bangalore droogt je kleding snel en dus deze al in koffer ingepakt. Ook de souvenirs namen op geschreven/geplakt en ingepakt in plastic zakken etc. hihi heb bijna voor iedereen wel iets ;D .Oef en vanavond regende het vet hard!! Gelukkig alle was op tijd naar binnen gehaald!!!
Day 76 Rainy day

Vrijdag 24 april
Ik moest vroeg op.. inpakken voor Sri Lanka namelijk! We vertrekken vanaf Bangalore airport om half 4! Dus ben optijd met een taxi naar BTM gereden en Ali daar getroffen at Kamal/Avi’s place. We wilden wat eten want ik had nog niks ontbeten! Samen met Kamal en Ali zijn we gaan kijken voor breakfast tentjes..Maar er waren niet echt sandwich tentjes open waar je omeletten krijgt, dat wilde Ali namelijk eten haha dus dan maar naar McDonalds. Daar heb je een McEgg hihi. Toen terug gelopen naar Kamal en een Uber cab besteld en richting Bangalore Airport. day 77 airport BangaloreHebben daar ingecheckt en off to Chennai! Hebben een transit stop, van maar liefst 8 uurtjes =| ! Dus we zijn effe Chennai gaan bezichtigen. We zijn met de trein naar Chennai beach gegaan, wisten alleen niet zeker waar we moesten uitstappen. Dus vroegen we aan iemand in de trein.. Hij wees ons de weg, maar hij zei niet alleen waar en wat maar hij kwam zelfs met ons mee!! Personal guide in Chennai, awesomeness! Zo aardig die indian mensen! Hij ging mee naar het strand, het was schijnbaar the second longest beach of the World! Het strand is maar liefst 6 punt zoveel kilometer lang! Hebben daar op het strand gefrituurde banaan en aardappel gegeten, wel lekker !
Day 77 in the trainDay 77 Second Longest beach in the worldDay 77 Beach foodDay 77 hello Ali!
Tegen de klok van 6 uur begon het wel erg te betrekken en onweren! Ik zei nog omg we moeten snel ergens gaan schuilen voordat het gaat regenen! Maar Gowri Shankar (the indian person from Chennai, our private guide) zei dat het niet ging regenen.. maar jawel hoor.. klein half uurtje later begon het met regenen!! Snel in een Riksja gestapt.. Maar toch nog een beetje nat geworden… Ali niet hij zat lekker droog in midden hahaha.. We wilde naar een cafeetje een biertje of twee drinken. Maar blijkt niet veel alcohol verkoop te zijn in Chennai. Zijn naar aantal plekken geweest maar niks gevonden… uiteindelijk rond 9 uur hebben we maar ergens fruit juice gehad… We moesten namelijk om 10u op de Chennai airport zijn voor onze vlucht naar Sri Lanka. Rond 12 u snachts hebben we onze vlucht namelijk.. Weer met riksja en trein naar Airport. Daar ingecheckt en op naar Sri Lankaaa !!!

Zaterdag 25 april 2015
Rond 4 uur ’s ochtends aangekomen in Sri Lanka airport. Op de airport zelf kon je auto’s huren of een taxi pakken. We wilde een auto huren mar was 100.000 deposit. Hadden we beide niet paraat staan op de bank dus dan maar een taxigeregeld voor het hele weekend. We zijn met de taxi chauffeur gaan rijden richting een plekje om te ontbijten ergens.. In een zeer toeristisch hotelletje hebben we wat gegeten. Heb niet veel gegeten, want had niet veel honger… Vervolgens zijn we door gereden naar Sigirya oftewel Lion Rock. Eerst door museum gelopen en vervolgend de enorm vele trappen op gelopen van de Lion Rock.
Day 78 Ali and lion rockDay 78 trappen op! Pffff

Day 78 cave paintingsDay 78 Selfie on top!Day 78 wauwie

Day 78 panorama
My god, ernstig bezweet en vermoeid eindelijk aan top! Maar wat een prachtig uitzicht.. Het was gewoon niet te geloven, leek niet echt .. was niet te realiseren! Zo mooi.. Vervolgens toen we eindelijk weer beneden waren, stonden mijn benen te trillen van de inspanning. Hebben water gekocht en zijn verder gereden naar Trincomalee. Een plaatsje int noorden van Sri Lanka. Daar bevind zich the Diving tours Sri Lanka namelijk, we wilden gaan scuba diven! Ik heb al 2 keer gedoken , in ibiza en Hurgada Egypte.. so it will be easy! Helaas kwamen we te laat aan om vandaag te gaan duiken…  dus hebben lekker gezwommen in de zee en ergens op het strand wat gegeten. Ali heeft vissers geholpen met de netten in te halen, hahaa. Was wel sjiek om te zien,  ze hadden ook kogelvissen gevangen, 2 stuks, je weet wel die vissen die zich helemaal opblazen en stekels hebben .. Deze pakte de vissers bij de ogen om niet geprikt te worden en gooide deze terug de zee in… Maar wat een vangst! Had zelf helaas niet mijn telefoon bij me om foto’s te maken. Deze lag in hotel room op te laden want hij was nogal leeg na het reizen en lion rock.. :O  !
In de avond hebben we samen ergens wat gegeten en biertjes gedronken. Ik was rond half 10 al doodmoe dus ik ben alleen naar hotel kamertje gegaan, gaan slapen. Ali is nog effe door gaan feesten/zuipen hahaa… Maar was voor 12u ’s nachts terug.

Zondag 26 april
Rond 9u ben ik opgestaan, want we zouden om half 10 gaan duiken. Ben naar Renu, een duikster van de diving tours gelopen, om te vragen hoelaat we gingen en of we nog effe konden gaan ontbijten ergens. Ze zei jazeker alle tijd. Ontbijt gehad op het strand.. Vervolgens terug naar diving tours hotel en daar gewacht.. Pas om half 12 gingen we eindelijk richting bootje de zee in! Hebben maar 1 duik gemaakt, en geleerd hoe je je ademhalingsmondstuk moet vinden mocht deze uit je mond geslagen worden en als je visueel niks meer ziet. We zijn zeker 10 meter diep gegaan, volgens mijn gevoel nog wel dieper. Hebben zee egels gezien, een dikke aal, zeester en veel gekleurde visjes… zo mooi! Maar veelste kort … heb 70 euro ervoor betaald, en maar 45 min. gedoken.. had er wel meer van verwacht, hebben niet eens foto’s gemaakt onderwater… Het was nice maar had er iets meer van verwacht… viel dus klein beetje tegen.
Day 79 ready to dive!Day 79 group pic
Day 79 c'est moi after divingDay 79 Ali after diving
Anyways. Terug in hotel hebben we ons gedoucht, spullen ingepakt en doornaar de tempels… hebben moeten opschieten want de tempels sluiten om 5 uur.. en het was al 2 uur geweest… en het was wel even een stukje rijden… Hebben onderweg ergens gegeten en toen kwam het ongelukje!!! Bij een benzine station gooide ze diesel in de tank ipv patrol!!! SHIT! Hebben daar dus 3 uur lang moeten wachten voordat ze de tank geleegd hadden en schoon gemaakt… Sonde van de tijd dus…
Day 79 AUTOPECH SHIT Ondertussen Curd geproefd met een kopje theeDay 79 CurdSelfieDay 79 lekker kopje thee erbij
hebben dus geen tempels kunnen bezichtigen, pas rond 6u gingen we daar namelijk weg.. hebben wel onderweg nog mooie foto’s kunnen maken en wilde pauwen gezien ! Die liepen daar best veel rond.. Toen begon het te onweren en enkele momenten later begon het ook te regenen..  hebben wel the golden tempel van buiten af kunnen zien… maar verder niks…
Da 79 the Golden TempelDay 79 beeldje bij golden temple
bij KFC iets gegeten en door naar Airport. Om middernacht kwamen we daar aan, hebben daar wat souvenirs winkeltjes bekeken, heb alleen een Mok gekocht. Hihi die verzamel ik namelijk (A) ! Wat ik me ook bedacht is dat ik er nog geen van India heb ! Oepsie! Om 2:50 konden we pas aan boord. Dus ik dacht jaaa ik pak me een voetmassage van n half uurtje voor 17 euro.  Blijkt dat we al eerder konden opstappen in het vliegtuig!! Dus ze riepen onze namen om via intercom.. whahaha dus Ali kwam naar me toe gerend dat we moesten gaan.. alleen mn rechtervoet is goed gemasseerd, mijn linker maar half >.< hahaha. Dus ingestapt richting Chennai again en daar konden we in een keer doorlopen naar check in, security en aan aanboord gaan…

Maandag 27 april
Vroeg in de ochtend kwamen we aan in Bangalore again. Stapten als laatste uit en bij de baggage belt was mijn tas verdwenen…! Hoewel er was wel een tas, van hetzelfde merk maar was niet van mij. Haha heb ik weer.. dus naar bagage helpdesk gegaan en dit aangegeven. De persoon van de tas is opgebeld en kwam dus terug naar de airport… Het meisje bood haar excuses aan en hebben de tassen omgeruild hahaha.. typisch iets voor mij, dat zo iets gebeurd..