GOA & GOKARNA

15 april 2015 - Gokarna, India

Het is weer effe een tijdje geleden dat ik gebloggt heb... maar dat krijg je als je vakantie gaat vieren... plus na thuiskomst deed internet het eerste paar dagen wel maar had effe rust nodig. En vervolgens deed internet het niet, iets mis met de kabel... vandaar ;]

Day 64 Zaterdag 11/4/15.
Na een lange vermoeiende busreis van 12 uren eindelijk aangekomen in Panjim, te Goa. Daar met een taxi naar Baga Beach gereden. Bij een strand hutje gewacht op Saskia's vriend die daar ook was.... 2 uur lang gewacht...
Day 64 arrivel
pfff heb ik het geduld dus niet voor hahha wilde zo graag gaan zwemmen in de zee!! Maar met dat ik me wilde omkleden kwam ie ns eindelijk aan kakken... Ik wilde niet langer wachten en dus hop met taxi's naar een hotel gereden. Bleek deze vol te zijn... dan hop naar een ander.. deze was erg duur, bijna 3000 rs per nacht... ondertussen was het al 3 uur smiddags geweest. Duurde me allemaal veelste lang, verspilling van de dag vond ik het maar goed. Uiteindelijk zijn we naar tzelfde hotel gegaan waar Ganesh (vriend van Saskia) vanochtend had uitgecheckt... handig.... spullen gedumpt, omgekleed en hop naar de zee gegaan met taxi....4 uur ondertussen...en nog geen water aangeraakt haha. We zijn langs het strand gaan zitten om iets te gaan eten..
Vanavond zijn Saskia en ik nog naar een Market geweest voordat we gingen stappen! Daar heeft Sas geprobeerd contact te krijgen met Shaiz en Lorraine die ook daar waren schijnbaar.. Lorraine is huisgenoot van Saskia.. maar market was zo groot en wij moesten 10 u savonds alweer terug zijn om samen naar dat feest te gaan.... dus zijn shaiz en lorraine niet tegen gekomen helaas..
Day 64 Night Market
Eenmaal terug bij t hotel, richting party.... Voor 1000 rs hele avond free drinks, alcohol included.
Day 64 Love, Passion, KarmaDay 64 GoingOutSelfie
Het was me toch een wilde avond! Maar om 4 uur was ik toch wel erg moe en ben ik alleen naar hotel gegaan, nog geprobeerd te pinnen ergens maar mijn pas deed het niet... shit weer geblokt!? Anyways, eindelijk in bedje!!!
12/04/15 Zondag ochtend werd ik vroeg wakker door Saskia die pas 7 uur sochtends terug thuis kwam van t uitgaan... !? En zag dat Ganesh naast me lag met kleding en al aan...?! Bleek dat hij uur na mij naar huis is gegaan maar zijn sleutel vn zijn kamer niet bij zich had... >.< hahaha nog paar uurtjes geslapen en werd wakker rond 9 door een vet hard gebons op de deur... Ben maar op gestaan, verzorgd en alles ingepakt.... ik vond t erg duur hier, 1000rs per nacht... heb Saskia geprobeerd wakker te schudden, maar ook echt hard geschud... but she was knocked out! Kreeg haar maar niet wakker.... Uurtje verveeld en tv gekeken, uiteindelijk haar wakker gekregen, over n uur moesten we uitchecken! Ganesh ook maar wakker gerammeld.. Uiteindelijk alles ingepakt en half 12 afscheid genomen van de groep en ergens gaan ontbijten Sas en ik.... daar hadden we wifi.. en kon ik zien dat mijn pinnen buiten europa uit gezet is.. ?! Waarom weet ik ook niet. had em aan gezet voordat ik wegging. Ennu probeerde ik het weer aan te zetten, maar het lukte me niet.... Ali die goeie jongen heeft geld overgemaakt naar Saskia voor mij. Zodat zij geld kon pinnen en aan mij kon geven. Na ontbijt hebben we taxi gepakt richting Anjuna beach. Daar zaten de andere vrienden van Saskia, Shaiz en Lorraine.. Hebben eerst rondgekeken voor hotelletje of shack... Zijn een bedrijfje tegengekomen waar een man ons aanbood voor 3000 en... rs om een dagje uit te gaan morgen. Naar Dudshager Falls, Plantation en uiteindelijk ons af te zetten verder in het zuiden in Palolem. Deze deal genomen, aangezien het moeilijk te doen was met bus of trein vanaf hier naar Gokarna. Baba guest house it is ! Vervolgens naar het strand gelopen wat wel een stukje was. Finally, BEACH! Dit strand is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel  beter dan Baga beach. Baga is veel ste touristisch en te druk en gewoon niet leuk... dus peeps raad ik je absoluut niet aan ! Anjuna beach is mooi rustig en clean stuk strand. At Curlies hebben we Shaiz en Lorraine eindelijk getroffen, hele tijd lopen bellen en lopen en zoeken eindelijk genoten van de zeee en strandje!! Rond 6 uur in de avond zijn we opzoek gegaan om een scootertje te huren en terug te rijden naar Baba guesthouse (wat trouwens maar 600rs per nacht was voor 2 pers.) wat een klootte wegen, waren niet eens wegen maar gewoon zandpaden met super veel stenen in de weg... kostte me veel energy om te rijden dude.... eenmaal terug op onze kamer hebben we ons gedouchst en omgekleed om vervolgens Shaiz en Lorraine te meeten en samen wat te gaan eten en vervolgens naar feestje te gaan... Shaiz wist de weg wel heur hahaha zijn 2 of 3 feestplekken afgegaan... maar ik viel zowat rechtop inslaap.... rond n uur of 1 s nachts.. Het was me een gezoeks in het donker naar Baba guesthouse hahaha. shaiz en lorraine reden mee want zij brachten de scooter terug. Wij ginge morgen vroeg namelijk er weer vandoor.... 7u smorgens moesten we vertrekken. Was blij dat ik in bed lag. was wel beetje verbrand..... maar mijn insmeer spul is ook bijna op !!! En Saskia was de hare vergeten "-.- whehe..

Maandag 12/04/15.
Yes een actieve dag vandaag... half 7 ging de wekker, alles ingepakt en richting chauffeur. Het was niet makkelijk opstaan maargoed hihi... De Chauffeur zelf was nog bezig met verzorgen ofzoo hahaha.... anyways half 8 waren we onderweg... Saskia moest bijslapen en viel inslaap in de auto.. na anderhalf uur rijden zijn we ergens gestopt voor ontbijt.. Vlakbij een van de oudste christelijke kerken van Goa.. schijnbaar, maar zijn we niet in gegaan.... Na ontbijt ben ik voorin gaan zitten zodat Saskia beter kon liggen en slapen. Ik heb veel verteld met chauffeur over hoe het is in Nederland en dingen gevraagd over India ;] Aardige vent .. ben alleen zijn naam alweer vergeten OEPS ! Maargoed, rond 11 uur kwamen we aan bijDudshager falls. Daar was het 400 rs entree en was het nog 9 km met de jeep , damn wat n gehobbel, maar wat was t ongelofelijk beautiful daar !! Lekker gezwommen in mijn kleren hahaha... meeste hadden de zwemvesten aan maar ik deed em niet aan, te veel gedoe en niet mooi voor de fotooo hahaha..... heb zelfs een meisje geholpen die niet kon zwemmen en dus een zwemvest aan had om dichter bij de waterval te komen hihi.. het stikte daar ook van de aapjes... en mooie grote blauwe vlinders... ongelofelijk mooi, moeite waard !!!!! Vervolgens zijn we terug moeten gaan rond 12uur. met de jeep. Daar bij een restaurantje wat gedrinken en klein hapje gegeten.. Ik heb Mountain dew gepakt, dit kregen we at Guest house Baba als welcome drink. En twas lekker!!! Dus haha vandaar... Saskia ging effe ergens douchen... en toen zijn we verder gereden... ondertussen kreeg ik een smsje van Prasuna dat Thekkady niet door kon gaan... zij kon niet mee.. helaas.... dus mijn olifanten droom lag in duigen... MAAAR t blijkt dat bij de plantation ook een olifanten ride & shower mogelijk was... ;] ! Dus daar ging ik maar voor ! Maar eerst de plantation... interessant maar erg korte tour... duurde maar 10 minuutjes.... daar lunch gekregen exclusief drinken i must say en vervolgens naar die olifantjes gegaan ! I am so happy en het was zoooo cool !!!!!! hihi.
Day 66 Looking like an IndianDay 66 Olifantje scrubben!Day 66 byebye cutiees!!Day 66 ons hutje voor vannacht
Daarna ergens omgekleed en door gereden naar Palolem beach. Rond 6 uur kwamen we daar aan en hebben we een beach shack gepakt voor 600rs per nacht voor 2 persoontjes... een leuk huisje die op 4 palen .. =/ ahaha kraakte overal maar goed hihi. Zijn daar in het restaurant gebleven.. en hebben een pedicure genomen bij de buren. Daar was een mini winkeltje en een vrouwtje die pedicures gaf. Was wel wat duurder dan gewend, maar we waren er wel aan toe ! Daar ook een nieuw jurkje gekocht, vervolgens zijn we bij de beach restaurant gaan zitten en hebben we kennis gemaakt met Pawan de bediende. Heerlijk mexicaans gegeten en toevallig 2 hollandse meiden tegen gekomen..daarmee gekletst hihi... en redelijk optijd gaan slapen na een lange dag...

Dinsdag 14/04/15.
ik was al vroeg wakker rond n uur of 8.. heb proberen weer terug in slaap te vallen maar helaas. Ben me dus maar gaan omkleden en naar t strand gegaan met mn nieuw jurkje aan! Het was heerlijk en niet te warm. Heb een duik en snorkel gekocht om schelpjes op te duiken hihi. Rond 11 uur kwam Saskia ook ahhaah hebben effe ontbeten en zijn verder gaan zwemmen. Ik wilde eigenlijk de trein van 2 uur pakken naar Gokarna. We zijn tot nu toe alleen in Goa geweest, maar had graag ook Gokarna willen zien... maar zij had geen zin om der spullen te pakken en te gaan. Dus zijn nog een nachtje gebleven. Na wat zwemmen zijn we langs winkeltjes gegaan. Twas de bedoeling om ook naar het eilandje te gaan, maar het winkelen had zoveel tijd in beslag genomen dat het al donker begon te worden... haha hebben bij Cafe inn iets gegeten .. heerlijk ! En zijn via het strand terug gelopen. Ik dacht dat we vet ver hadden gelopen maar viel reuze mee binnen 10 min. waren we thuis via het strand dan hahahaa... Pawan wilde vanavond iets met ons gaan drinken, ik was doodop en wilde eigenlijk gaan slapen. Saskia ging wat drank halen en ik ging effe wat rusten op bed in de tussentijd... maar ben zo diep inslaap gevallen dat Saskia alleen met Pawan iets is gaan drinken.

15/04/15 Woensdag.
Damn alweer laatste dag in Goa. Werden wakker door werkende mensjes die de huisjes aan het afbreken waren... jup het seizoen is voorbij.. Vandaag zijn de andere kant van t strand afgelopen.. daar kwamen we een koetje tegen die ons wel aardig vond, wilde geaaid en gekrabt worden... maar bleef ons achtervolgen!! Aaah ...
Aan het einde van t strand waren wat rotsen en veel meer schelpjes ^^ Saskia ging slapen op t strand.. en ik als een klein kindje was schelpjes aan het verzamelen hahaha.. zag op een gegeven moment ook 2 witte krabjes ruzie maken om een  schelp(huisje) haha zag zo leuk uit.. heb het geprobeerd te filmen.. maar is helaas niet zo goed te zien.... maar zag ook zwarte krabbetjes op de rotsen... leuk man.

we zijn rond 1 uur met een riksja gaan pinnen en naar het treinstation gegaan.. Het kostte maar 50 rs. voor 2 pers. met de trein naar Gokarna. Trein zou 14.15 vertrekken.. liep al uit naar 14.45. Eenmaal aan boord heb ik me toch mooie omgevingen gezien !! Saskia ging weer slapen >.< heeft slaapgebrek na die eerste stapavond......
Eenmaal in Gokarna zijn we naar Om Beach gegaan hadden maar klein uurtje om iets te eten en het strand te bekijken.... want om 7uur vertrok onze bus weer terug naar Bangalore... Gokarna dus maar kort en krachtig gezien... het was prachtig anders hier dan Goa. Heel erg jammer dat we zo weinig tijd hadden... helaas... maargoed... 7 uur waren we op het station en zijn we de bus in gegaan, we zaten vooraan. Seat no. 3 en 4 ... maar seat no. 1 en 2 waren vrij dus heb daar mijn tas neergezet. om vervolgens later op de avond daar te gaan liggen slapen... maar we zijn nog een aantal keren gestopt om meer mensen op te pikken en iemand anders nam deze plek in beslag.. .chips.. ! hahaa Na 11 uur was er achterin ergens 2 plaatsen vrij. Hier geprobeerd te slapen... Maar het werd erg koud... heb nauwelijks kunnen slapen !

Anyways na een vermoeiende busrit kwamen we weer aan at Majestic bus station.