Day 51&52 - 28/29 maart.

28 maart 2015 - Kumta, India

Hellootjes,
Vrijdag avond 27 maart, ben ik rond 8 uur naar buiten gegaan richting 80 feet road, nethra hospital. Daar wordt ik op gepikt door Shreyas van de organisatie Mad adventures.

Hij was laat door traffic ofcourse en dus kwam ie pas rond half 9 aanzette haha, anyways we zijn richting de travelers busje gereden. Daar kwam bijna iedereen samen, eenmaal compleet in de bus hebben we een rondje namen+introductie gedaan.. Verder veel verteld met Shreyas, hij heeft namelijk al bijna heel india afgereisd. Amazing stories! En aantal dingen goed om te weten, like; Jog falls wilde ik graag gaan bezoeken, maar blijkt rond deze tijd dat de waterval droog staat, dus alleen een aantal rotsen zijn dus te zien.. boring duss.

Dus eenmaal de hele nacht gereisd, heb nauwelijks kunnen slapen, heel af en toe weggedut. Maar werd alweer snel wakker geschud! Door die damn hobbels! Je zat ook wat krapjes in de bus.. dus veel ruimte om te keren of draaien zat er ook niet in. Maar dat doet er niet toe, ik was in ieder geval onderweg!

Zaterdag ochtend 28 maart kwamen we aan in Kumta, vroeg in de ochtend!
Day 51 arriving in Kumta
We zijn ergens uitgestapt om te ontbijten, ik had totaaaaaal geen honger om 7u 's ochtends =/ !! Maar OH MY GOD, wat was het SUPER benauwd toen we uitstapte, leek wel een sauna!!! Pffff..... in elk geval heb ik dus alleen een Strawberry Milkshake genomen.

Day 51 breakfast

Daarna zijn we dus verder door gereden naar plaats van bestemming; Nirvana Beach ! Het is amazingly gorgious! En gewoon touriste vrij! Op wat vissersmannetjes na, waren wij de enigste op het gehele strand! Gewoon geweldig.. we zijn de aangekomen en hebben meteen een wandeling gemaakt op het strand.Day 51 aangekomen

We zijn via het strand richting de beach shacks gelopen, daar hebben we ons effe opgefrist ( en ik dus bikini aan gedaan ) enzovoorts.
We hadden 3 hutjes..Day 51 beach shacks en je kon ook slapen in n soort boomhuit.. gewoon een soort bed/vloer op vier palen.. maar daar koos ik niet voor ivm de muggen!
Eenmaal op t strand hebben we beachvolleybal gedaan, wel leuk maar duurde effe voordat de palen in de grond bleven steken haha.. vervolgens zijn we gaan zwemmen in de zee... Maar ik was de enige van de meiden die een bikini bij zich had... zij gingen gewoon de ze in met hun kleren aan.. maarja op n gegeven moment trok ik de hitte gewoon niet meer, constant zweten etc. en we waren toch de enigste op t strand, so so what? Hoppaa en het was heerlijk! De zee was geeneens koud! lauw/warm...

day 51 tourist free Onze persoonlijke fotograaf ;D !Day 51 geen life guard
het was pas 11 uur geweest, toen we terug naar de shacks gingen om te gaan lunchen.. Hebben eerst effe gerelaxt in de hangmatten ! Maar mijn maagje begon wel te rommelen... en had dorst jonge!!!

Day 51 chille

Uiteindelijk allemaal aan tafel om te lunchen daar, eerst een biertje gekregen, want het eten was nog niet klaar..  Het ontbijt van vanochten, deze lunch, diner en morgen ochten ontbijt was allemaal inclusief bij de prijs van de reis.. het was 3350 rupees. Dus ongeveer 50 euro voor n weekendje weg :) ! Helemaal niet duur dus!
Day 51 Lunchtime!Day 51 lunch
Daarna zijn we weer gaan verzorgen en douchen etc. aangezien overal zand zat ahahaa... en getting ready for the 'trekking'. We gaan meer rotsklimmen dan eehh hiken..

Day 51 going up that Cliff! hier op de achtergrond zie je de cliff die we gingen beklimmen!

Day 51 tadaaa op de cliff Half uur later poef! Op de cliff. En jaaaaaa ik ben verbrand in mn gezicht en in mn nek.. Had me zekers ingesmeerd, maar ik zweette het weer meteen uit door de huminnity (of hoe je het ook schrijft int engels) hihi.

Maar de view was amazing !
Day 51 view from the top
Ohja onderweg met klimmen zijn we cashuwfruits tegen gekomen! Echt weer iets voor mamzie! Deze groeide aan een struik en kon je zo eten, maar ongelofelijk vies is die fruit... je kreeg er een ernstige droge smaak in je mond van... maar top van de fruit zat dus de noot, deze hebben we mee genomen..
Day 51 Cashuw fruit..

Ofcourse heeft onze fotograaf vele pics gemaakt van hier boven.. ik ook hoor alleen is de kwaliteit minders... heb echt ongeloofelijke spijt ervan dat ik mijn Nikon D3000 niet heb meegenomen!!!
Day 51 reflectionday 51 group pic

meer foto's vind je in de INDIA album ;)

day 51 naar beneden Weer terug naar beneden om de sunset te gaan bekijken op het strand ;) Ben maar een keertje op mn gat gegaan onderweg naar beneden hahahaaa..

Day 51 sunsetDay 51 opt strandje(damn wat ben ik WIT, ofja rood eingelijk >.< haha )

eenmaal terug weer bij de shacks heb ik effetjes gedut! Totdat we drank gingen halen voor vanavond, bij t kampvuurtje... en tijdens het wachten zagen we iets groots hoppen langs ons pad...Day 51 FROGDay 51 another frog wat n joekels waren dat!

Nadat we terug waren van Kumta met biertjes en wisky.. zijn we gaan dineren ;D
Heb ik nogwat na-ge-tafeld met Prasuna en Venu.
Daarna zijn we richting strand gegaan om te chillen met een biertje en t vuurtje...
Dat pas na 10u aan mocht, want dan liggen alle bewoners op een oor... anders komen er klachten schijnbaar >.< ..
day 51 campfire on the beachDay 51 beer and beach campfireDay 51 personal guards<-- life guardsDay 51 hello beach<-- ShreyasDay 51 at the campfire<-- me ^^

De eigenaar van de shack genaamd Kamal heeft 2 hondjes, en deze volgen/beschermen de gasten van de shacks.. zij kwamen ook echt met ons mee richting strand, super cute... en toen de meiden rond 11 uur naar bed gingen, liepen zij met hun mee... ik ben nog ff gebleven want was niet moe.. pas rond 1u liep ik terug... want ik moest ontzettend nodig naar de wc hahaa... en ben dus ook effe gaan douchen, was alleen koud water wat eruit kwam... HEERLIJK met die hitte, na het zweten van rockclimbing en verfikte nek haha... Daarna ben ik moeilijk in slaapgevallen, aangezien de muggen me gestoken hadden op mijn dikke teen en onder mijn voet... omg annoying! Uiteindelijk uit vermoeidheid in slaap gevallen..

Next day Zondag 29 maart, vroeg uit de veren ... half 8... We moesten namelijk 8 uur uit de shacks!!! Is ofcourse wat uitgelopen... maar het lag niet aan de ladiess!!! Het mannelijk geslacht van de groep waren laat, you know kater and all hahaa...

zijn dus pas rond 9 u vertrokken vanuit nirvana shacks richting Kumta waar we gingen ontbijten... en nu had ik toch wel honger. 2 milkshaks en 2 bananenbroodjes... maar damn wat vulde die bananen broodjes, vielen echt zwaar!!Dy 52 BreakfastDay 52 breakfastDay 52 BananabreadDay 52 milkshakes
Daarna zijn we naar Mirjam Ford gegaan. but it was BLOODY hot! Maar toch ook wel erg mooi om te zien... hoewel de meeste van de groep het wel gehad had, en t veel te warm was om daar blij rond te huppelen! Hihi...

Day 52 wishin treeDay 52 selfieDay 52 Mirjam ford

Day 52 panorama picDay 52 yes (meer foto's? Check album.)

Dus rond 11 uur terug richting busje... sweety hot mann!! Bottles of water bijgevuld en hop there we go!
Day 52 Sweety selfie

We hebben een lange weg voor de boeg. Zijn door bossen gereden, schijnbaar ook op de heen weg maar toen was het 4u snachts, dus zag je niks.. maar het was mooi om de omgeving te zien. Toen zag ik n bordje Jog Falls... maar die schijnt dus droog te staan (like I've said before..) Zijn ergens weer gestopt om te lunchen, maar zat nog vet vol van ontbijt... dus heb maar een Pineapple juice gepakt met een fruitsalad, was lekker fris met ijs!! YUM ! Hihi...

Toen we terug liepen naar t busje kwam ik dit bord tegen.... moesten nog wel ff n stukkie...

Day 52 nog effe

Onderweg zag ik een enorm grote vijver... met superveel water leliess... weer iets voor mam gewees... prachtig om te zien.. met witte reigers en koetjes die kwamen drinken... ;)

Day 52 onderweg

Anyways... pas rond 10u savonds kwamen we aan in Bangalore... En pas rond half 12 was ik thuis.. Pramod was nog wakker ... hij zei dat ie een huisje had kunnen regelen in Kumta >.< pff lol ochjaa..ik heb n leuke gezellig weekend achter de rug. Maar morgen blijf ik toch thuis om te rusten hoor...

Lekker gedoucht en gaan slapen ...  :)

Heb nog effe met Kamal gewhatsapped though, een van de vrienden groep van Yama.. (Yama is een student die voor mij in Bangalore stage heeft gelopen, hij heeft me recentelijk geintroduceerd bij zijn vriendengroepje van Bangalore :) )

Zij gaan vaker weekendjes weg.. en dus voor aankomend weekend gaan we naar Sakleshpur.. :D ! Dus morgen meeten we ons allemaal... inclusief Ali.. hij is een student van Zuyd Maastricht van international business.. en komt morgen ochtend aan!

Goodnight peeps...!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade