END IS NEAR ! Day 80 - 85 Coorg and Nandi Hills!!

2 mei 2015 - Madikeri, India

Maandag avond 27 april 2015
Tegen de klok van 18:00u ben ik riching BTM gegaan.. Want vanavond rond 11 uur vertrekt de bus naar Coorg.. Ik ga samen met Kamal, hij heeft namelijk nu 2 dagen vrij in tegenstelling met de andere matties die ik ken. Rest moet helaas werken.. Dus met Kamal naar Coorg, het dorpje/stadje van de koffie, chocola en zelfgemaakte wijn! Zijn nog eventjes bij McDonalds geweest voor wat te drinken en eten… want de bus was laat, pas rond half 12 was hij er eindelijk. Krakmikkig busje, stoelen half kapot, ramen die maar half open gingen of heel stroef.. Het was namelijk een non-AC bus. Anyway, heb wel een beetje kunnen slapen, was doodop. Heb namelijk overdag niets geslapen…

Dinsdag 28 april
Eindelijk rond 6 / 7 uur ’s ochtends kwamen we aan in Coorg, een riksja dude heeft ons gebracht naar een hotelletje. Daar hebben we een simpele kamer geboekt voor 900 rs. Wat ik best duur vind voor zo’n simpele kamer, 2 bedden, ventilator, wc en geeneens een douche maar een kraan die uit muur kwam… Maar we waren moe en wilde nog even wat uitrusten! Hebben dus paar uurtjes geslapen, tot 9 uur zoiets.. Vervolgens ben ik me gaan verzorgen en naar beneden naar de receptie gegaan om te vragen wat er te doen is in de omgeving. Er was niemand maar zag een kaartje liggen met allemaal bezichtigingplaatsen, sightseeing! Hebben dezelfde riksja gebeld om te vragen of hij ons kon rondbrengen naar deze plaatsen. Ze lagen erg kortbij, 1km ongeveer van het hotel af… Zijn dus eerst naar Omkareshwar Temple geweestDay 81 eerste tempel., daarna naar Raja’s seatDay 81 Raja's seat uitzicht, FortDay 81 Fort binnenplaats, Abby FallsDay 81 Amazing Abby Falls en Gaddige (Raja’s Tomb)Day 81 Gaddige en palmboom. Tussen door zijn we ook in een winkeltje geweest waar ze de koffie van eigen land hebben, zelfgemaakte chocola en andere kruiden.. Het was een lange dag maar we waren alweer vroeg terug in ons hotel. Hebben nog even gechillt en zijn vervolgens nog wat winkeltjes in buurt gaan bezoeken ;D ! Day 81 tempel vlakbij hotelHeb daar kruisbessen-wijn gekocht voor Pramod en Pratima als afscheids/dankjewel-kadoo. Deze wijn is erg lekker en non-alcohol. Ideaal voor hun, Pratima is namelijk zwanger… J We zijn erna naar het restaurant gegaan waar we vanmiddag na het bezoek van het fort zijn gaan eten. Daar hebben ze namelijk North Indian Food. Kamal is van Dehli en houdt niet van south indian food hihi… Dus hebben daar eten gehaald (blijkt dat je daar free-wifi hebt! Dus ben wat langer blijven zitten nadat ons eten er al was haha) laten inpakken en terug naar hotel gegaan met een riksja, want het begon plots hard met regenen en onweren… Ik had het freezing koud!!! Had kort broekje en tshirt aan. Maar in Coorg is het erg fris en koud vergeleken met andere plaatsen in India.. ! Je zou denken lekker koel, maar met kleren aan die bestemd zijn voor 30 graden en meer, is het ernstig koud hahaha… Back to the hotel, hebben we op bed tv gekeken. Naar Ice Age 4 continental blablaa en ons eten gegeten :D ! Daarna gaan slapen, na een vermoeide nacht en dag! En heb sowieso weinig geslapen ook nog van de Sri Lanka reis!

Woensdag 29 april.
Vandaag moesten we uitchecken, om 7u ‘s ochtends al. We hadden voor 24 uur betaald.. het was andere 150 rs. per uur.. haha nevermind that! Ik pak wel alles in en wacht in de lobby op onze taxi… Dezelfde riksja dude van gistere is ook een taxi chauffeur. Hebben hem opgebeld om wat verdere plekken sightseeing te gaan doen.. Ongeveer 30 km verder zijn er 3 bezienswaardigheden waar we heen gaan.. Eerst zijn we naar Cauvery Nisargadhama geweest soort klein kampje, waar je een elephant ride kunt doen, konijntjes bekijken, boomhutten klimmen, bootje varen op cauvery river en in het riviertje spelen.. ^^ Helaas voelde ik me niet zo heel lekker, last van buikkrampjes.. dus hebben alleen in de rivier gespeeld.Day 82 sunny cauvery selfiee En wat winkeltjes bezocht wat gegeten en verder naar the next place. Dubare Forest (Elephant camp). Zeer mooi en ook de cauvery River liep daar langs.. Hebben ons omgekleed, bootje gevaren Day 82 Peddelen!en aan de overkant zijn we uitgestapt. Daar zou het olifanten kamp zijn, maar vandaag was het gesloten helaas! Ik was anders echt wel iets leuks gaan doen met die olifantjes!! Voelde me nu namelijk stukken beter! Maar er waren wel veel koetjesDay 82 elephant camp, mooie omgeving Day 82 tree..en hebben een kokosnoot genomen ;) .Day 82 drinking coconut! En er was een super schattig kindje die bij de kokosnoot zaak hoorde…Day 82 cute!  Zijn vervolgens naar de rivier gegaan, daar lagen stenen aan de oppervlakte en zo kon je terug oversteken.. Maar het water was zoooo lekker, we zijn op een steen gaan zitten en voetjebaden! Kamal is uiteindelijk helemaal erin gegaan ;D !
Day 82 prachtige kleurenDay 82 oversteken cauvery river.Day 82 voetjes int waterDay 82 heerlijk pootjebaden! selfieDay 82 kamal is gaan zwemmen!Day 82 sjattig kinneke wilt oag!Day 82 wasje draaien?

Day 82 panorama pic dubare forest
Rond half 2 zijn we richting overkant gegaan en naar de taxi.. Maar damn wat was het glibberig en glad. Kamal moest me echt af en toe vast houden! Ik had namelijk mijn tas bij me met telefoons en alles erin. Dat mocht niet int water vallen!!! Finally we reached the other side.. Kamal is zich gaan omkleden en op naar het laatste sightseeing place. The golden temple! Heel erg mooie tempels, erg gedetailleerd en kleurrijk, maar ofcourse ook gouden beelden. EN super veel monninken!! Day 82 golden temple monks!!Zeker meer dan 1200 monniken in een gebouw, Kamal had een helft geteld haha waren ongeveer 600 monninken dus andere helft zal ongeveer evenveel zijn… heel sjiek om te zien! Veel footootjes gemaakt. Zijn vervolgens richting uitgang gegaan en bij een souvenirs shop heb ik een hoedje gekocht ^^ .
Day 82 beautiful details!Day 82 ik met een tempel... ;]Day 82 panorama black paintingsDay 82 Meditating AngieDay 82 de goude temple.Day 82 me front of temple
Toen we met de taxi net de golden tempel hadden verlaten, kwam ik erachter dat ik mijn zonnebril was vergeten bij de souvenirshop. Die had ik namelijk op mijn hoofd en dus effe afgedaan om mijn nieuwe hoed te passen. OEPS! Terug gereden en Kamal is voor me uitgestapt en gerend naar de shop. Hij kwam lachend terug en zei dat de monnik mijn zonnebril op had hahaha.. Vond ie wel grappig om te zien! Anyways, rond 18:00u kwamen we terug bij het station van Coorg. Daar hebben we een locker gepakt voor onze spullen eventjes te dumpen. Onze bus komt pas vanavond om 10u ons ophalen om terug te gaan naar Bangalore. Zijn nog wat winkeltjes gaan bezoeken en naar dat zelfde restaurantje gegaan vlakbij het fort. Maar daar lagen meerdere restaurantjes, zijn bij brasserie Pause iets gaan drinken en pizzaatje gegeten.Day 82 dinner at Pause Helaas geen oplader bij me, maar mijn Phone was nogal dood aant gaan. Had maar 15% en natuurlijk het gratis wifi aan het gebruiken wat nog meer batterij kost hahaha. Rond half 9 zijn we naar busstation gelopen.. daar hebben we bij een winkeltje onze telefoons mogen opladen. Heb daar in dat zelfde winkeltje maar een vest gekocht, want begon weer met regenen en af te koelen! De bus was lekker op tijd dus konden lekker vroeg instappen.

Donderdag 30 april 3015.
Rond 5u ’s ochtends waren we nog maar net in Bangalore toen de bus kapot ging! Moesten dus overstappen in een normale busDay 82 Broken bus die bij elke halte stopte. 6u ongeveer kwamen we aan bij Majestic busstation, vanaf daar een riksja voor 150 naar mij thuis gepakt… ondertussen was het al 7 uur.. zouden eigenlijk 4u ’s ochtends terug zijn >.< NOT. Kamal heeft zich daar een taxi besteld via de app en is na 10 min. naar huis gegaan met uber cab. Ik heb uitgerust, opgefrist en omgekleed. Ik ging  vandaag namelijk mee met de home care for the last time :( ! 9uur pikken ze me op.. Heb op het ziekenhuis People Tree mijn uniform en pasje ingeleverd en gevraagd voor de certificaat. Komt allemaal goed.. Mee met de home care today en ze zette me erna rond half 5 af op de hoek van de straat New BEL road en 80 feet raod. Puja was namelijk laat voor een afspraak en moesten snel door rijden.. Helaas begon het net hard met regenen toen ik uitstapte, ben dus ergens gaan schuilen en vervolgens doorgelopen naar Truffels. Een klein bakkerij brasserie om een cake te bestellen, ook als bedankje voor Ravindra’s :] ! Lekkere chocolade cake van 1 kilo ^^ . Daarna hard door gelopen toen het eventjes wat minder hard regende. Heb vervolgens een begin gemaakt om alles in te pakken. Lekkere noedels gemaakt.. en vroeg gaan slapen. Ik was toetiekapotie, na al dat reizen, slaapgebrek en werken etc. hihi.

1 mei vrijdag 2015,
Damn! Het zijn nog maar 3 daagjes voordat ik naar huis ga! Ik heb een taxi gepakt naar het ziekenhuis voor mijn eindevaluatie met dr. Chetan. Daar was ik gisteren eventjes langs geweest om het formulier te geven. Bleek dat hij er niet was vandaag… Dan door naar OT, wilde daar ook effe afscheid nemen van de leuke meiden die ik heb leren kennen. Helaas waren er geen operatie uniformen beschikbaar.. dus kon ik daar helaas niet heen.. Vervolgens ben ik met de metro naar orion mall gegaan, voor wat kleine boodschapjes.. Vervolgens met riksja naar huis toe gegaan waar ik Pratima en Pramod aantrof. Het was Labor day, dus zij hadden vrij vandaag.. meeste hadden vrij vandaag. Was ook wel te merken in de metro en mall, het was erg druk! Met Pratima en Pramod gebabbeld over de stage, verblijf in India en party zondag… Terug getrokken op mijn kamertje, heb ik gerelaxt en geprobeerd vroeg te gaan slapen, want vannacht 3 / 4 uur komen de mensjes van BTM me oppikken om naar Nandi hills te gaan! Maar ik had moeite om in slaap te komen, ook omdat Randy online was op whatsapp, maar vooral omdat het nog maar 2 dagen zijn dat ik hier ben in INDIA! Omg, tijd is nu echt omgevlogen…

2 mei Zaterdag 2015.
Yes ben in slaap gevallen na 12 uur, maar rond 2 uur ’s nachts werd ik wakker.. Ben maar op gebleven aangezien ik niet meer in slaap kon vallen… om 3u zat ik aangekleed en ready to go. Maar pas om 4u kwamen ze me ophalen.. Toen ze er waren, zijn we weer terug naar BTM gereden >.< !
2 mensen die mee zouden gaan hadden last minute afgezegd.. Dus Kamal had 2 collega’s gevraagd en zij wilde wel mee… dus die zijn we gaan ophalen en toen door naar Nandi Hills, finally. De zon begon al op te komen, toen we er bijna waren. Maar we moesten nog naar boven rijden! En de bergen hadden 40 scherpe bochten! En Himanshu reed als een gek whaha, was wel lachen.. Avi viel aantal keren om in de achterbak haha.. ! Check bij de video’s daar zal een filmpje staan van deze weg, maar daan terug naar beneden… ;] Eenmaal boven zijn we de auto gaan parkeren en te voet verder, maar omg wat een uitzicht! PRACHTIG om bijna heel Bangalore te zien ! Ofcourse aantal kiekjes gemaakt, sunrise gezien en terug naar de auto. Liepen door bos en speeltuin voordat we de auto bereikten. Ik had vanochtend al wat gegeten, maar de rest niet. Dus beneden aan de bergen zijn we bij een weg‘restaurantje’  iets gaan eten, Maggie oftewel noedels >.< . Kon het niet echt restaurant noemen, meer gewoon streetfood hahaha, simpel-en-snel-klaar-eten! Twas alleen erg pittig.. Anyways, hebben we de meeste thuis afgezet en zijn we naar Avi’s huis gegaan. ( Just for the record; Avi woont samen in een huis met Kamal en Himanshu. ) Daar hebben we Kamal afgezet effe uitgerust en verder in onze ZoomCar (gehuurde auto). Kamal moest namelijk werken. Maar hij is effe  mee gegaan want hij wist waar Ali woonde. Ali wilde namelijk wel mee naar National Park. Eenmaal daar was Ali niet lekker en ziekjes… Dus Kamal thuis afgezet en door naar National park. Toen we daar aankwamen zagen we enorme rij! Het zou zeker n uur duren voordat we binnen waren en dan nog eens een uur om met de jeep te gaan rijden… en twas super heet, dus hebben besloten niet te gaan… zijn naar shopping mall gegaan. Ik had drank nodig voor morgenavond! OMG nog 1 daggie. Maar in deze mall was geen supermarkt of iets… dus zijn in de buurt gegaan bij avi’s huis bij een liquor store. Toen we buiten kwamen, begon het met regenen.. keiharde regen! En dat van Himanshu wel leuk om doorheen te rijden, dus hebben ze me thuis afgezet! Maar er waren erg veel files.. door een cricket match en njaa twas zaterdag >.< rond 5 uur …. Rond half 7 eindelijk thuis aangekomen. Ik ben verder gegaan met inpakken, nu kon ik tenminste ALLES inpakken… mijn koffer is bijna vol met alleen maar souvenirs! And then it hit me! Morgen is de laatste dag.. morgen vertrek ik uit India.. En overmorgen zie ik mijn familie en vrienden weer.. kan ik weer gewoen plat mestreechs moijle..! Kan bijna niet wachten……